Тема. Народні ремесла
України.
Мета: поглибити знання учнів про народні ремесла України; сприяти розвитку колористичної, зорової і
візуальної культури, необхідної для подальшого вивчення народних ремесел
України в навчальній та позакласній діяльності; виховувати в учнів стійкий
інтерес та любов до народних ремесел.
Обладнання: комп’ютер, зразки та
шаблони виробів, інструмент для різьблення, заготовки з деревини, газетна лоза,
ножиці, клей, креслярський інструмент.
Хід виховного заходу
Ведучий. Добрий день, всім присутнім у залі! Хтось із
відомих людей сказав, що коли у календарі нічого немає, а душа прагне свята, то
потрібно його придумати і відзначити! Необхідним компонентом свята є подарунки. А щоб їх
створити потрібно застосувати знання та
вміння про народні ремесла. Наприкінці
19 ст. в українському селі займалися щонайменше 30-ма видами народних ремесел.
Про основні з них ви зараз дізнаєтеся.
Перегляд відеоролика
Ведучий. Сьогодні змагаються дві команди. Ми побачимо яка з команд найактивніша, найкмітливіша, найрозумніша.
Оцінювати брейн-ринг буде наше почесне журі у складі
_______________________________________
Представлення команд.
1 конкурс « Розминка». Кожна правильна відповідь – 1 бал.(+2 б хто
більше).
1. Назвіть види конструкційних матеріалів.
2. Різальний інструмент, який використовують для обробки виробів з деревини.
3. Перерахуйте матеріали для оздоблення виробів.
4. Наведіть приклади виробів, оздоблених різьбленням.
5. Наведіть приклади плетених виробів із лози.
2 конкурс « Художнє конструювання». Максимальна кількість балів – 5 балів.
На шаблон декоративної дощечки команди повинні наклеїти центральний малюнок
та смужковий орнамент із запропонованих елементів геометричного різьблення та
трубочки для плетіння з газетної лози.
Конкурс з глядачами (чорна
скринька)
3 конкурс « Таємна скринька». Правильна відповідь – 3 бали.
1.Народне мистецтво, яке
розвинулось з ремесел як допоміжне. Пізніше виділилось в окреме ремесло. Майстри
застосовували методи нанесення художніх візерунків на вироби, які, крім
утилітарного призначення, мали й естетичні функції.(різьблення).
2.
Унікальне українське мистецтво, пов’язане водночас і з віруванням, і з
міфологією, і з обрядами. Ще не так давно вироби виготовлялися спеціально на продаж, адже
умінням володіли далеко не всі. Символіка оздоблення надзвичайно глибока й
водночас проста.
Це неповторне багатство.
Його треба берегти, як безцінний скарб!
Нам слід пишатися ним
перед усім світом.
О.Довженко. (писанкарство)
3. Унікальне
явище традиційної народної культури українців. Вона є водночас об’єктом
творчості, реліктом автентичної культури, художнім витвором, національним
сувеніром, предметом народної гри, засобом виховання та розвитку дитини. (народна
іграшка)
4. Захоплююче і цікаве заняття. Справжні майстри завжди прагнуть
зробити що-небудь незвичайне і цікаве. Вам не доведеться їхати в спеціальний
магазин і витрачати кошти. Сама природа дарує вам можливість створювати
прекрасні речі з «підніжного» матеріалу.(лозоплетіння)
4 конкурс « Ти мені – я тобі». Учні за допомогою скриньки задають питання команді-суперниці. Правильна
відповідь – 1 бал.
Різьблення
1. Назвіть елементи геометричного орнаменту.
2. Які є види різьби по дереву?
3. Які народні промисли найбільш розвинені на Сумщині?
4. В якому і до якого
віку можна займатися різьбленням?
Лозоплетіння.
1. Які є види оздоблення плетених виробів?
2. Назвіть підручний матеріал, який використовують для
виготовлення лози.
3. Назвіть історичну назву регіону, в якому ми
проживаємо.
4. В який час треба заготовляти лозу для плетіння?
5 конкурс « Умілі руки». Із запропонованих заготовок деревини та газетної лози
виготовити та оздобити вироби. Максимальна кількість балів – 10 балів.
Конкурс з глядачами.
6 конкурс « Знавець народних ремесел України». Учні презентують народні ремесла ( різьблення, лозоплетіння). Максимальна
кількість
балів – 5 балів.
Підведення підсумків. .Слово журі. Визначення переможців.
Немає коментарів:
Дописати коментар